Funkcionális Edzés

A funkcionális edzés eltér a konditermi edzéstől. Kötött pályán mozgó gépektől elszakadunk és áttérünk a szabad súlyzós világba.

Kettlebell ( a füles vasgolyó), Clubbell ( a fémbuzogány), testsúlyos gyakorlatok, olimpiai súlyzós gyakorlatok, haskerék, gyűrű , kézisúlyzó és egyéb eszközök használatára tér át ez az edzéstípus.

Ám nem csak az eszközök adják a különlegességét, hanem a tervszerűen felépített edzésterv, mely akár az egyénre is van szabva, hogy igényeinek megfelelően tudjon fejlődni.

 

Ez az az óratipus ahol minden találkozik. A Tacfit és most már a TAD 0-13 edzés rendszere , a Strongfirst Kettlebelles, Olimpiai rudas és Testsúlyos képzésein elsajátítható tudással ötvöződik, a Flexible Steel nyújtásai és mobilizálásai a Flowfit és az OODA Flow szabad testsúlyos mozgást előnyben részesítő gyakorlatokkal egyesül.

Tudatos programozás és ciklizálás történik, hogy kihozzuk belőled a legerősebb, legfittebb, legformásabb énedet.

Ács Ferenc vezetőedző szakmai tudása biztos háttér a sikerhez.

Mitől funkcionális edzés a funkcionális edzés?

Ez komoly vitatémává is fajulhat , hisz sokan fogalmazták már meg ,hogy mitől is funkcionális egy funkcionális edzés. Engedjétek meg , hogy a saját gondolataimat osszam meg veletek a témában.

Előjáróban kijelenteném, hogy minden edzésnek van helye és módja, főleg ha tudjuk miért csináljuk.

Azt nem fogadom el, hogy azért mert más azt mondta vagy a szomszéd is azt csinálja, vagy ismertem egy embert akinek volt ismerőse aki ettől lefogyott, megizmosodott, szaltózni tudott.

Tudjuk az ok-okozatot és a miérteket a választott edzésünknek. Én hiszem azt, hogy a tanítványaimnak igenis tudniuk kell, melyik programot miért csinálunk és általában a program elején sok időt töltünk el, hogy megismerjék és tudják a program lényegét. Minap mondtam, hogy a veterán tanítványaim már többet tudnak az edzésről és az emberi test működéséről, mint jó pár edző. 

Szóval visszatérve, a funkcionális edzés az mely az emberi test természetes funkcióit utánozza. Paff, itt kinyilatkozás történt és most ezt lehet 1000 darabra, ízekre szedni : ) .

Miért nem lehetne a Scott padon bicepszezés egy emberi mozgás funkcióra hájazó dolog, de akár a hason csúszás vagy a kétkanalas csokifagyi evés.
Úgy gondolom, hogy pár tényezőnek meg kell felelnie a leírásnak.

1. Bár minden sportként űzhető, tényleg fejlessze az ember mozgásmintáit, izomzatát, idegrendszerét és egyéb testi funkcióit a hosszabb és egészségesebb élet irányába.

2. NE ártson!!! Egyik legfontosabb tényező, hogy amit csinálunk abból végeredményben, hosszabb időintervallumban nézve ( mondjuk 1-3 hónap) jobban jöjjünk ki, mint belementünk.

3. Az emberi funkciók alá ne akarjunk beleerőltetni hátrafelé sétát, de akár az atlasz kő megemelése is már inkább az erőemelés kategóriája és nem feltétlenül a funkcionális edzésé. És bár a deadlift ( holt súly = mozdulatlan súly elemelése a földről ) ide tartozik, a világcsúcs megközelítése már nem.

4. Ésszel végzett gyakorlatok. Bosu labdán egyensúlyozva fejel lefelé tartott kettlebelen lévő még egy kettlebell egyensúlyozásának sokkal több a veszélye, mint a haszna. És itt át is csapunk a következő pontba:

5. Több haszna legyen mint veszélye. Ne 49-51%-ban, hanem inkább 80% hasznos – 20 % helytelen használat esetén veszélyes.

6. Ne magunk találjunk ki gyakorlatokat. Vannak bevált, több száz éve tesztelt gyakorlatok, mint elemelés, fej fölé nyomás, húzódzkodás, kettlebell swing és számos gyakorlat.

7. A konditeremmel szemben, funkcionális edzést általában egy gyakorlott és jól képzett ( válasszunk ilyet  ) edző kíséretében végezzük, aki figyeli hibáinkat és pontos utasításokkal lát el minket a gyakorlat elvégzésé céljából.

Ezek az alapszabályok így ha hasonló edzéseket keresünk, akkor ezek mentén kezdjünk el érdeklődő csápjainkkal tapogatózni.

Akik segíthetnek céljaid elérésében:

Ács Ferenc

Ágoston van Noortwijk

Ágoston van Noortwijk

Edzéseinkről életképek

Funkcionális Edzés Órarend

Red Wolf Gym – Budapest, Bolgárkertész u. 29, 1148

Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
08:00
Funkcionális edzés
08:00
09:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
08:00
09:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
08:00
09:00
Ács Ferenc
18:00
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
19:00
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ágoston van Noortwijk
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ágoston van Noortwijk

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
08:00
Funkcionális edzés
08:00
09:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
08:00
09:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
08:00
09:00
Ács Ferenc
18:00
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
18:00
19:00
Ács Ferenc
19:00
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ágoston van Noortwijk
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
19:00
20:00
Ágoston van Noortwijk

Hétfő

Kedd

Szerda

Csütörtök

Péntek

No events available!

Zúzda – Smash Gym – Budapest 1064, Izabella utca 61

Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
08.00
Funkcionális edzés
Smash Gym
08.30
09.30
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
Smash Gym
08.30
09.30
Ács Ferenc
09.00

Kedd

Csütörtök

Hétfő Kedd Szerda Csütörtök Péntek Szombat Vasárnap
08.00
Funkcionális edzés
Smash Gym
08.30
09.30
Ács Ferenc
Funkcionális edzés
Smash Gym
08.30
09.30
Ács Ferenc
09.00

Kedd

Csütörtök

No events available!